Mystery Shopping

 

Mystery Shopping biedt u een nieuw ondernemingsperspectief, namelijk dat van uw klanten. Wij kunnen u helpen om de ervaringen van de klant in kaart te brengen en de verkoopprestatie van uw medewerkers objectief te meten.

Onder Mystery Shopping wordt een breed scala aan activiteiten verstaan om de opdrachtgever inzicht te geven in onder meer de klantvriendelijkheid van (verkoop)personeel. Ook de accuratesse in bediening, het verzorgde uiterlijk van winkels, de mate waarin medewerkers volgens instructies van verkooptrainingen werken en het gebruik van promotiemateriaal kan worden getest.

Doel van Mystery Shopping is – op basis van de bevindingen – de effectiviteit van de inspanningen van de opdrachtgever te beoordelen en waar mogelijk te verbeteren.

Onze mystery shoppers kunnen nu ook op pad gaan met een verborgen camera. Het afgelopen jaar heeft SHOPCONTROL voor verschillende opdrachtgevers mystery visits uitgevoerd met behulp van verborgen camera’s.

Het effect hiervan is zeer groot, vanwege de impact van de beelden. Het blijkt dat na het zien van de beelden, van het eigen gedrag, er daadwerkelijk iets gebeurt ‘tussen de oren’ van de medewerkers. Dit heeft direct effect op de verkoopvloer en daarmee de omzet!

Gezien de wet op de privacy dienen wel de juiste procedures gevolgd te worden. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.